Stichting BlauwZaam neemt samen met ondernemers, overheid, onderwijs en organisaties initiatieven voor het verduurzamen van de regio zodat het voor iedereen goed werken, wonen en recreëren is.
Strategie
Die doelen bereikt BlauwZaam door:
Het nemen van initiatieven
Organiseren van netwerkbijeenkomsten die inspireren, waar kennis wordt gedeeld en die samenwerking stimuleren.
Meedoen aan campagnes, acties externe initiatieven.
Jonge mensen betrekken bij de duurzaamheidsthema's.
Verdere professionalisering van de Merkwaarde Blauwzaam.
Samen te werken
Partners geven het goede voorbeeld en zetten hun netwerk in, zodat gewenste ontwikkelingen worden versneld.
Communiceren met passie en positiviteit, gefocust op successen, kansen en oplossingen.
Het verbinden van de 4 O's : Ondernemers, Overheid, Onderwijs en Organisaties.
Op zoek gaan naar dromen van mensen én hen helpen deze om te zetten naar de praktijk.
Structuur en inhoudelijke ontwikkeling
Inzetten op de 4 thema's en hun werkgroepen, die door de expertise van de Commissies daarbij worden ondersteund.
Het initiëren van projecten en werven van budget hiervoor.
Algemene doelen
Bevorderen van een regionale, duurzame economie waarin bedrijven, onderwijs en overheid samen optrekken.
Initiëren van een groener bewustzijn door verantwoordelijkheid te nemen op maatschappelijke problemen en door mensen samen te brengen bij te dragen aan het oplossen daarvan.
Samen werken aan een betere leefomgeving, voor nu én voor later. Hierbij houden we rekening met een optimale balans tussen mens, milieu en maatschappij.
Blauwzaam te laten uitgroeien tot een brede regionale “duurzaamheidsbeweging”.
Doelen voor 2020
Een uitbreiding van het partner-netwerk met 25 regionale bedrijven.
Focus op de 4 thema's: Blauw-Groen, Circulair Ondernemen, Het Nieuwe Bouwen én MensEnWerk.
Organiseren van tenminste 10 netwerkbijeenkomsten.
Er is een organogram waarin de organisatie is gevisualiseerd.
Versterking van de integrale samenhang tussen de projecten en de verschillende thema's.
BlauwZaam is tenminste 10 x positief in de regionale pers en op de social media verschenen.