BlauwZaam denken en doen levert heel wat op

Het management en de werknemers van bedrijven beseffen steeds meer dat duurzaam ondernemen de toekomst heeft. Er ontstaan steeds meer netwerkorganisaties, het onderwerp krijgt steeds meer aandacht in de pers en het imago van ondernemers die duurzaam denken en doen wordt steeds beter.

Logisch, want duurzaam ondernemen doe je in eerste instantie vanuit je hart. Vanuit een bewust rentmeesterschap toon je liefde hebben voor de natuur. Besef je dat het behoud van de kwaliteit van je leefomgeving op de eerste plaats komt, voor het nageslacht en voor je eigen wereldburgerschap. Dat is het eerste winstpunt.

BlauwZaam levert naast anders denken en doen ook directe winst voor de onderneming op. Zoals één van de initiatiefnemers, Piet Spruijtenburg van Business Consulting (SBC) uit Groot-Ammers zegt: “Mijn stelling is: duurzaam ondernemen kan een rentabiliteitsverbetering geven. Je gaat onderzoeken waar uitval en afval zitten. Dat zorgt voor minder verspilling. Duurzaam ondernemen is geen stellig moeten, het moet vanuit het hart komen. Je moet ook liefde hebben voor het gebied. Het gaat om rentmeesterschap, goed omgaan met de schepping. Het nageslacht gunnen we dezelfde leefomgeving. De definitie van duurzaamheid is: voldoen aan de behoeftes van de huidige generatie zonder de mogelijkheden van toekomstige generaties teniet te doen."

De voordelen op een rijtje

Met BlauwZaam denken en doen bereiken we:


1. Positieve sfeer en betrokkenheid
2. In meerdere gevallen: directe winst
3. Sneller inspelen op de markt
4. Positieve publiciteit
5. Verlaging van ondernemersrisico
6. Gemotiveerder personeel
7. Marktkansen

Aanmelden nieuwsbrief

Nieuws - Blauwzaam